stalljungerup.blogg.se

Detta är en blogg om livet med hästar, träning vardag i stallet.

Nya frukostvanor efter denna dagen=)

Publicerad 2014-04-16 11:40:59 i Allmänt,

Ny dag Nya möjligheter! Har sovit relativt bra inatt, kändes väldigt skönt att slippa gipset iaf som mest var i vägen och var bångstyrigt att få rätt på. Den där lilla splinten jag fått är guld guld värd kommer nog ha den ett par veckor för att stötta upp foten i sidled. IDag har jag premiärkört bil upp till Ica=) tjohooo. känns skönt att kunna ta sig från gården åtminstone. hade dock min krycka med mej, går med en idag. 6 dagar har jag nu framför mej som ska fyllas med träning och åter träninig i att kunna vara återställd till att kunna våga jobba och veta att jag klarar av att springa i trappor, dra upp och fram patienter ur skrymslen etc etc. Det är ju faktiskt så att det är ingen som tackar mej för att jag går tillbaka tidigare . Jag vill kunna känna mej säker i att klara av mitt jobb med allt vad det innebär. När jag väl står där och ska jobba vet man aldrig vad som komma skall. Det är ju så mitt jobb är uppbyggt. Vi kan ha en dag med enstaka lugna turer, vi kan också ha dagar då det krävs väldigt mycket av oss rent fysiskt (tex gå i  skogen på oplan mark en bit, lyfta tunga människor, arbeta i trånga utrymmen, konstiga arbetsställningar, spring i hus utan hiss. ) tja listan kan göras lång men jag är skyldig till att veta att jag klarar dessa saker när jag går tillbaka. Så denna veckan får bli himmavicka med träning träning. 
 
Har precis invigt min blender maskin som den tydligen hette=). shit vad gott det blev. nu var denna smoothien kanske inte den mest kallorisnåla, men men. iaf hade jag i två stora skedar vaniljkvarg från lindroth (eller vad dom nu heter). frusen mango och liten skvätt apelsinjuice. mums fillibabba. detta kommer bli min survivor. Skall dock prova lite mer nyttiga saker sedan men orka inte handla mer på ica. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Hej! Jag är nybliven 40-årig tjej som jobbar som ambulanssjuksköterska. Jag bor på en gård med mina make , vi har två utflugna barn. Jag älskar allt vad träning innebär, både vad gäller hästar och vanlig träning. Tyvärr har jag de senaste åren varit mycket sjuk i virusinfektioner och lunginflammationer vilket har stoppat mina träningar. På denna bloggen får ni nu följa min resa tillbaka till ett liv utan upprepade infektioner, träning av hästar och mej själv och mina Uppsatta mål. Hoppas ni hänger med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela