stalljungerup.blogg.se

Detta är en blogg om livet med hästar, träning vardag i stallet.

Bättre i fossingen och fint väder

Publicerad 2014-04-12 23:35:59 i Allmänt,

Tjosan hejsan ! 
 
tja foten har blivit bättre, vilket jag tycker är väldigt skönt. Längtar till måndag när gipset skall av, det är rätt bökigt kan jag säga. Hoppas att röntgen nu också visar bra så där inte är för mycket skit på  mjukdelarna. sån t där kan bli så tradit långdraget. 
 
Idag har Ida varit här och longerat både i inspänningar, själv satt jag med foten i icakassen och fotografera på en stol=). Har nog äntligen lärt det här med att fota hästar. har en fin kamera som jag fått av maken som tar seriebilder superbra, s¨å den inställningen har jag. man får ju visserligen sitta och sortera ut de bra sen men chansen att få till en bra bild är betydligt större än när man ska pricka in just de bra med bara ett klick. har inte sorterat allt än så ni får vänta med bilder. imorgon får dom vila, dels ska det bli skitväder och sedan kunde varken Ida eller J. 
 
Såg en kompis som lade ut en länk på FB till ett stall utanför Eslöv stall nordangård. 3000 kr skulle de ha i boxhyra och då ingick in o utslöpp varje dag 4 balar spån litea mat lite hö  där fanns ridhus utebana. ja you wish liksom hade varit så jäkla bra inför nästa vinter om jag nu ska ha kvar en av pollisarna iaf. .
 
Alltså jag är inte helt hej på att fixa inställnigar och sånt här i bloggen men e de ngn som har susning på om det finns stavningskontroll inbyggd får ni gärna berätta var man hittar den. hade varit rätt nice. 
 
Hoppas komma igång med träningen igen nu efter måndag. än om jag får ta det easy med fotarbet och sånt så kan man ju träna överkroppen. så det får bli gymmet nästa vecka. kanske går att cykla har ju anmält mej till ringsjön runt som går den 31 maj här , vi är ett litet gäng som ska cykla härifrån . Ska bli kul faktiskt. 
 
Tja skriver detta här också. Detta är inte pga av att jag åkte av han men Rubbe är till salu så vet ni ngn som skulle vilja köpa en fin häst så bara hojta eller be dom höra av sig. 
igår var jag på tjejträff, vi är tre tjejer som träffas tre gånger / år  och har gjort det nu i drygt 7-8 år nästan. Igår bjöds det på Tapas så sjuuukt gott var det. sitter fortf o drömmer om det, plus en förfärligt massa vin så det blev sent inatt innan maken hämtade oss. men jag älskar dessa träffarna. 
 
nähä gott folk ha en fortsatt trevlig lördag och sov gott när det blir dags. // kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Hej! Jag är nybliven 40-årig tjej som jobbar som ambulanssjuksköterska. Jag bor på en gård med mina make , vi har två utflugna barn. Jag älskar allt vad träning innebär, både vad gäller hästar och vanlig träning. Tyvärr har jag de senaste åren varit mycket sjuk i virusinfektioner och lunginflammationer vilket har stoppat mina träningar. På denna bloggen får ni nu följa min resa tillbaka till ett liv utan upprepade infektioner, träning av hästar och mej själv och mina Uppsatta mål. Hoppas ni hänger med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela