stalljungerup.blogg.se

Detta är en blogg om livet med hästar, träning vardag i stallet.

AVGIPSAD =)=)=)=)

Publicerad 2014-04-14 13:12:12 i Allmänt,

så underbart härligt o skönt att slippa det där gipset. tänk dom så går gipsade flera månader ...Stackars satar. Ja Ja summan av kardemumman är iaf att jag fick en rejäl smäll vid avtrillningen på ligament och muskler i foten plus en rejäl stukning. när de sågat upp gipset så var jag ju tvungen att göra en liten egen sjuksköterskeundersökning av foten he he he. ganska svullen fortfarande var en, lite blå sådär. och rejält öm på vissa punkter. däremot till ortopedens glädje (och min egen) så kunde jag böja den godkänt när han gjorde sina små övningar. Detta visar på att det i nuläget inte är några stora mjukdelsskador som behöver skruvas eller opereras. Detta var ju lite av anlendingen till att dom gipsa mej i lördags för att foten var så oerhört svullen och jag hade så sjukt ont i den så det gick liksom varken att undersöka eller se om ligament och senor och annat skraffs var av . Så nu har jag fått en tubigrip (elastisk strumpa) och sedan en splint som ska stötta upp stabiliteten i foten då den är lika med noll just nu. i helgen har jag ändå kunnat halta omkring med gipset och kryckorna men nu kan jag fan inte ens stödja på foten dels pga smärta sedan pga attden inte har någon stabilitet . hela vristen vippar liksom fram o tillbaka . här har vi splinten. som går med sina splintar dels på sidorna och sedan in under hela foten. skorna är nyinköpta på Nova då converse var totalförbjudet!!! hade dom kunnat där uppe på ortmott så hade de nog helst velat slänga mina fina converser i soptunnan. Så det blev till att åka till Nova med mamma som hämtade mej och inhanlda skor där splinten fick plats. 299 spänn på din sko. Som hittat! då jag fick köpa skor som var ett par storlekar större än vad jag brukar ha. Men de känns relativt stabila att gå i. 
 
 
På nova så passade vi på att ta en fika på det där smoothiestället, (bara jag o mamma) helmysigt. jag käkade en liten baguette som de häar där också supergod är den och smoothien var som himmelriket. 
 
Nu är jag åter hemma igen och sitter och vilar min fossing. Ska muta maken idag med mockning, för det går fan inte  med två kryckor och 1 fot. Så sjukskriven en vecka till sen hoppas jag kunna vara på benen till att kunna börja jobba. längtar!!!!!!!!! Fick ett gulligt sms från en kollega idag som värmde så himla mycket. 
 
Igår satt jag och kollade igenom hästnet in i minsta detalj. svarade på lite annonser där angående hästsök. Fick mail idag om en som hade lite frågor och ville ha film. är det ngn som är duktigt på att att göra filmer med bilder insprängda och lite fin musik ? isf får ni gärna hojta för mina är så oredigerade de bara kan. känns lite b att skicka iväg sådana men vafan ska man göra. 
 
ha en go dag i aprilvädret. Idag är det DUSCH TIME !!!!!!! Skitfia här ska ta ppåskaduschen idag=).

Kommentarer

Postat av: Lina Lyrebrant

Publicerad 2014-04-15 23:33:11

Yes!!!! Härligt att höra om fossingen!! Krya nu på dig!! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Hej! Jag är nybliven 40-årig tjej som jobbar som ambulanssjuksköterska. Jag bor på en gård med mina make , vi har två utflugna barn. Jag älskar allt vad träning innebär, både vad gäller hästar och vanlig träning. Tyvärr har jag de senaste åren varit mycket sjuk i virusinfektioner och lunginflammationer vilket har stoppat mina träningar. På denna bloggen får ni nu följa min resa tillbaka till ett liv utan upprepade infektioner, träning av hästar och mej själv och mina Uppsatta mål. Hoppas ni hänger med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela